TOTAL Administration
TOTAL Administration svarer således til den administrationsydelse, der normalt leveres af administrationsselskaber og advokater.
Indeholdt i TOTAL Administration er dertil adgang for alle beboere og bestyrelsesmedlemmer til vores netbaserede administrationssystem. Administrationssystemet indeholder bl.a. dokumentkatalog, fælles maillister og kalender, samt opgavestyring og elektronisk afrapportering.
Indeholdte ydelser:
- Opkrævning af fællesudgifter og andre betalinger via PBS, udsendelse af påkrav ved manglende betaling, orientering til bestyrelse, etc.
- Betaling af udgifter, daglig bogføring af ind- og udbetalinger og opbevaring af bilag i 5 år.
- Udarbejdelse af budget, herunder forslag til regulering af fællesudgifter og antennebidrag.
- Dagligt opdateret bogholderi på intranettet, kvartalsvis budgetkontrol og årlig fremsendelse af komplet materiale til revisor med henblik på udarbejdelse af årsregnskab.
- Årlig afregning af forbrugsregnskab for varme og/eller vand overfor beboerne.
- Bestilling af måleraflæsning i forbindelse med fraflytninger.
- Indkaldelse til ordinær generalforsamling i samarbejde med bestyrelsen.
- Deltagelse i generalforsamling og udarbejdelse af referat.
- Deltagelse i et årligt regnskabsmøde.
- Løbende mundtlig juridisk og økonomisk rådgivning til bestyrelsen, herunder telefonisk rådgivning fra advokat.
- Behandling af skadesager vedrørende ejendommen og de enkelte lejligheder.
- Registrering af ejerskifte og kontrol af sikkerhed stilles i overensstemmelse med foreningens vedtægter.
- Besvarelse af henvendelser fra beboere i det omfang disse ikke skal rettes til bestyrelsen eller til vicevært/varmemester, og behandling af klager fra og over beboere.
- Besvarelse af myndighedshenvendelser og ejendomsmæglerhenvendelser.
- Udarbejdelse af ansættelsesaftale/servicekontrakt med evt. vicevært og løbende administration af løn, fejeerklæring og andet i forbindelse med ansættelsesforholdet.
I det omfang, der er lejere i ejendommen, vil der yderligere være en række opgaver (varslinger etc.), der varetages i forhold til lejerne.
Vores administrationsaftale indeholder en udførlig beskrivelse af de enkelte arbejdsopgaver, herunder opgaver i forhold til lejere.